 |
AVTO FORUM SLO + STR 2018 Za vse navdušence avtomobilizma
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
freestyler Uporabnik

Pridružen/-a: 01.02. 2006, 22:02 Prispevkov: 135 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: 07 Feb 2006 21:28 Naslov sporočila: NITRO |
|
|
se splaca??? mislm pomoje ne |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
opel_frik Mojster foruma

Pridružen/-a: 02.02. 2006, 21:07 Prispevkov: 1268 Kraj: Noršinci pri M.S.
|
Objavljeno: 07 Feb 2006 22:20 Naslov sporočila: |
|
|
s ten se samo motor uniči, če cejle ne zruži!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audifaan Stalna stranka

Pridružen/-a: 01.02. 2006, 20:22 Prispevkov: 642 Kraj: Noršinci pri M.S.
|
Objavljeno: 08 Feb 2006 11:23 Naslov sporočila: |
|
|
Odvisn koliko ga uporabljaš , pa koliko ga vbrizgavaš... _________________ Audi A4 1.8TQ
2x Yamaha Aerox
AUDI-Vorsprung durch Technik
Kein turbo kein spass!!!
Lp R31z@n3c |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
opel_frik Mojster foruma

Pridružen/-a: 02.02. 2006, 21:07 Prispevkov: 1268 Kraj: Noršinci pri M.S.
|
Objavljeno: 08 Feb 2006 13:29 Naslov sporočila: |
|
|
samo more biti zadeva malo ojačana, ovaček .... _________________ OPELni |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pepy Uporabnik
Pridružen/-a: 06.02. 2006, 16:51 Prispevkov: 128
|
Objavljeno: 08 Feb 2006 17:22 Naslov sporočila: |
|
|
opel_frik je napisal/a: | samo more biti zadeva malo ojačana, ovaček .... |
Ka bi moglo bite ojačano  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audifaan Stalna stranka

Pridružen/-a: 01.02. 2006, 20:22 Prispevkov: 642 Kraj: Noršinci pri M.S.
|
Objavljeno: 08 Feb 2006 17:28 Naslov sporočila: |
|
|
Znankar je mislo šasijo  _________________ Audi A4 1.8TQ
2x Yamaha Aerox
AUDI-Vorsprung durch Technik
Kein turbo kein spass!!!
Lp R31z@n3c |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fan Admin foruma

Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16 Prispevkov: 1158 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: 08 Feb 2006 17:30 Naslov sporočila: |
|
|
Drujgo tak nemreš ojačate!!!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cabrio_V6 Začetnik
Pridružen/-a: 09.02. 2006, 20:58 Prispevkov: 40 Kraj: Vanča Vas
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 01:11 Naslov sporočila: |
|
|
opel_frik je napisal/a: | s ten se samo motor uniči, če cejle ne zruži!  |
Eni znamo kak je s tem  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
wtf666 Stalna stranka
Pridružen/-a: 01.02. 2006, 17:28 Prispevkov: 939 Kraj: tešanovci
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 09:38 Naslov sporočila: |
|
|
Malo več povej cabrio_V6.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cabrio_V6 Začetnik
Pridružen/-a: 09.02. 2006, 20:58 Prispevkov: 40 Kraj: Vanča Vas
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 14:03 Naslov sporočila: |
|
|
wtf666 je napisal/a: | Malo več povej cabrio_V6.  |
Ka naj povem ka tak dugo probaš sikdar več šopati NOSa dokejč ne narejdi BUM!
No pa malo bole resno nas je že več melo tou zadevo zmontejrano sicer DY verzijo nej küpleno pa bilo je kar vrejdi ali tou je najboukše za male konje za kaj več konjof pa je predraga zadeva pa še problemi so splinom pa ventilami ka se radi zaštopajo v glavnom vse je fejst haklavo pa hitro lejko kaj zajebeš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fan Admin foruma

Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16 Prispevkov: 1158 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 14:33 Naslov sporočila: |
|
|
Po domače povejdano se glij tou najbole ne splača!!!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cabrio_V6 Začetnik
Pridružen/-a: 09.02. 2006, 20:58 Prispevkov: 40 Kraj: Vanča Vas
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 14:34 Naslov sporočila: |
|
|
wtf666 je napisal/a: | Malo več povej cabrio_V6.  |
Pa še nekaj iz ZUP racing foruma.
Megašpric
N2O, hitra pot do pospeškov in hitrosti
"Hočem en kup konjev in hočem jih takoj, pa še preveč denarja nočem zapravit za njih." Če imate tale stavek na jeziku, potem je za vas edina rešitev nitro. Dirkači mu pravimo nitro, plin, NOS, nitros... Kakorkoli že, vrjetno ga najbolje poznate iz filma The fast and the furious. To je v bistvu kupček moči v flaški. Kot pa se spodobi za vsako tako drastično izboljšavo motorja, pride zraven en kup informacij in podatkov, ki so včasih precej netočni in napihnjeni. V tem članku vam bom predtavil samo gola dejstva in vas malo pobliže spoznal s temi sistemi, ki nam prinašajo veselje. Navsezadnje je ena navadna 1.6 mašinca v Peugeotu 307 le beden izgovor za pospešek. S flaško presenečenja pa se nam že nariše kak nasmeh na ustih... No pa začnimo.
Kemija za osnovnošolce
Začnimo na molekulski ravni. Didušikov oksid (N2O) je sestavljen iz dveh dušikovih (N) atomov in enega kisika (O). Sama zmes je nevnetljiva tudi če jo izpostavimo plamenom (tukaj kroži veliko dezinformacij). Je pa zelo učinkovita zadeva pri ustvarjanju kompresije in šeškanju konjičkov pod pokrovom. Poizkusi so pokazali, da se plin pri tlaku cirka 52,5 barov (760psi) utekočini. Ko takega spustimo ven iz flaše, se zaradi nižjega pritiska zunaj spet uplini in zaradi tega močno shladi (na okoli -90 stopinj celzija). To je velika prednost nitro sistema, saj še preden zadeva prispeva k moči motorja shladi temperaturo vstopnega zraka za 20 stopinj celzija, kar da motorju ponavadi nekje 5-6% dodatne moči (vemo da je v litru hladnega zraka več kisika, kakor v toplem).
V momentu ko je N2O v sesalnem kolektorju, so atomi še vedno v molekuli - kot N2O. Tukaj pa se začne odvijati reakcija. Ko molekule vstopijo iz sesalnega kolektorja v izgorevalno komoro in so izpostavljene temperaturam več kot 300 stopinj celzija, pa se vezi med kisikom in dušikom prekinejo in kisik se sprosti, kar pomeni da imamo kar nankrat veliko kisika na razpolago. Temu seveda dodamo še ustrezno količino bencina in čarovnija se zgodi.
Fora je v razmerju!
Naši motorji, kot veste, delujejo na bencin. Moč se ustvarja s stiskanjem zraka, ki ga potem zmešamo z ustrezno količino bencina in zadevo zanetimo s svečko. Normalno razmerje gorivo:zrak je 12,5-13,1 proti 1 seveda v korist zraka. Tudi če dodamo več bencina ne bo moč zato nič večja. Naši sodobni avti delajo mešanico okrog 14.7:1. Naj omenim, da če kurimo revno mešanico (17:1 recimo), se v motorju ustvarjajo visoke temperature, ki škodujejo motorju, kar je za nas najbolj pomembno. Več o tem v nadaljevanju. Prav tako je slabo tudi če je mešanica prebogata, saj motor izgubi na moči, zgodi se, da nam po domače rečeno - zalije motor. Torej - pomembna je ustrezna mešanica bencina in zraka.
To pa seveda pomeni da več kot spravimo v motor zraka, več lahko dodamo bencina in posledično dobimo več energije pri izgorevanju.
Z vbrizganjem N2Oja v motor dodamo izredno veliko kisika, saj le ta vsebuje 36% kisika (po teži). Vsi vemo da ima normalen zrak 78% dušika (N), 21% kisika (O) in 1% ostalih, zanemarljivih plinov. Dodajanje kisika k zmesi pomeni, da moramo dodati tudi ustrezno količino bencina, da obdržimo varno razmerje za optimalno delovanje motorja. Večinoma so motorji z nitro sistemom načrtno malo zaliti (malce bogatejša mešanica), saj je usodno če pride do prerevne mešanice, ki lahko zaradi visokih temperatur stopi bat in povzorči ogromno škodo na motorju.
Prednost nitra je tudi v tem, da igra neke vrste varovalo pri vžigu, saj upočasni proces. Če bi naprimer vbrizgali čisti kisik, bi bila reakcija tako burna, da bi v trenutku uničilo motor (vemo da je čisti kisik zelo vnetljiv plin). Celo pri isti moči nitro ustvari hitrejši porast pritiska v cilindru kot NA motorji ali motorji s turbino/kompresorjem. To je glavni razlog, da motorji z nitrom potrebujejo premik kota vžiga nazaj - okvirno naj bi bil kot med 10 in 15 stopnijami pred zgornjo mrtvo točko - BTDC. Če ima motor kot vžiga premaknjen preveč nazaj, pride do izgube moči, saj se eksplozija mešanice zgodi prezgodaj, še preden bat pride v zgornjo mrtvo točko in ga zato zavira.
Zaenkrat tole. Za naprej si morm pa cajt najdt. Sm tko jezn, k sm neuporabn. Upam da vam leži tole, pride še cca 3x tolk. Če je kej narobe me prosm popravte, da namo dajal dezinformacij na page. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cabrio_V6 Začetnik
Pridružen/-a: 09.02. 2006, 20:58 Prispevkov: 40 Kraj: Vanča Vas
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 14:37 Naslov sporočila: |
|
|
BWW je napisal/a: | Po domače povejdano se glij tou najbole ne splača!!!  |
Tak za foro ja samo če maš pa kakšen hud avto ali pa redki pa dragi je nej glij priporočljivo edino če küjpiš fejst dober sistem pa maš telko ka vmes probaš. Ali gda pa plin sfali tüdi konjof nega več se pravi je v ton primeri boukši turbo motor.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fan Admin foruma

Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16 Prispevkov: 1158 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: 12 Feb 2006 14:39 Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam!!! 8) 8) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jeri Začetnik

Pridružen/-a: 27.07. 2006, 09:28 Prispevkov: 11
|
Objavljeno: 27 Jul 2006 10:57 Naslov sporočila: |
|
|
[quote="opel_frik"]s ten se samo motor uniči, če cejle ne zruži! [/quote]
aha...to pa... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|