 |
AVTO FORUM SLO + STR 2018 Za vse navdušence avtomobilizma
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Tamy Začetnik

Pridružen/-a: 13.04. 2006, 19:40 Prispevkov: 78 Kraj: ms - mb
|
Objavljeno: 29 Apr 2006 20:58 Naslov sporočila: Tuning - zgodovina in nastanek |
|
|
Evo en prispevek z moje strani, za vse ljubitelje TUNINGA, o nasploh zgodovini in nastanku tuninga.
Tuning izhaja iz angleške besede, ki v prevodu pomeni uglaševanje, modificiranje in optimiziranje. V praksi štejemo za tuning vsako predelavo originalnih delov na avtomobilu. Tuning lahko razdelimo na naslednje segmente: predelavo aerodinamike avtomobila, predelavo motorja in moči vozila, predelavo podvozja in koles, ter notranjosti in kozmetične dodatke.
Začetki tuninga segajo daleč v šestdeseta leta, v čas Jamesa Deana. Takrat se je v Združenih Državah začelo dirkanje od semaforja do semaforja ( in ne od bifeja do bifeja ), ki je mlajši populaciji premožnih prebivalcev predstavljalo primerjanje moči njihovih jeklenih konjičkov in hkrati kratkočasenje. Sčasoma so tekme za čast in ponos zamenjala uradna tekmovanja, tako imenovana ˝drag races˝, razdaljo pa so omejili na četrtino imperialne milje, kar pomeni 402 metra. S serijskimi vozili je bilo težko premagati nasprotnika, zato so posamezniki začeli svoje serijske avtomobile predelovati. Te dogodke že lahko označimo za sam začetek oz. rojstvo pravega tuninga. Nadalje se je tuning začel počasi razvijati, nato je presegel meje Združenih držav in pridobil svoje privržence tudi v Evropi in na Japonskem.
V Sloveniji se je tuning začel razvijati počasi. Najprej je postalo zelo priljubljeno predelovanje VW Hroščev, nato VW Golfov, v devetdesetih letih pa se je predelovanje vozil razširilo na vse tipe vozil.
Za nekakšno veliko prelomnico v razvoju slovenskega tuninga lahko štejemo povečan vpliv medijev in v povezavi s tem prihodom težko pričakovanega filma Hitri in drzni ( Fast & Furious ) v letu 2001, ki je močno povečal zanimanje mlajših imetnikov vozil za različne predelave njihovih jeklenih konjičkov. Posledično je tuning čez noč pridobil ogromno novih oboževalcev tega - na nek način športa, predelovalcem vozil pa se je v Sloveniji in tudi drugod po Evropi močno povečala prodaja in zaslužek in odprta nova tržna niša.
Z večanjem zanimanja so se pričela prva večja srečanja za imetnike predelanih vozil, sledilo je odprtje novih forumov na internetu, registriranje novih klubov, po ameriškem vzoru pa so se pričele tudi težko pričakovane dirke s tovrstnimi vozili. Ker je tovrsten ˝šport˝ dosegljiv skoraj vsakomur in ne zahteva (pre)velikega finančnega vložka v primerjavi s cestno-hitrostnimi dirkami in rally-jem, trenutno zanj vlada precejšnje zanimanje. Iz leta v leto pridobiva na številčnosti in priljubljenosti, njegovi privrženci pa niso več le mlajša generacija tekmovalnih mladcev, temveč tudi ženske in starejši tekmovalci. Posledično postaja ta šport zanimiv tudi za sponzoriranje s strani podjetij iz različnih spektrov dejavnosti.
Kot vsak šport si je tudi tuning v Sloveniji pridobil svoje privržence, zmagovalce in ljudi, ki vlagajo veliko svojega dela in časa v razvoj te dejavnosti. Če primerjam razvoj tovrstne dejavnoti v Sloveniji in v Evropi, si upam trditi, da smo trenutno na področju razvitosti in priljubljenosti tuninga na enaki ravni kot večina ostalih evropskih držav. Majhen korak pred nami so skladno s svojo razvitostjo severne evropske države, med katerimi prednjačita Nizozemska, sledita pa ji seveda tudi Švedska in Danska.
Razlogi za boljši boljši razvoj so seveda razumljivi:
Višji standart prebivalstva, večji trg in boljša trgovska povezanost z Združenimi državami Amerike, ki na področju tuninga postavlja smernice za njegov razvoj v svetu.
Jaz po vsem kar sem do zdaj zvedela in doživela, upam, da bomo enkrat ženske le uspele, in bomo v avtomobilizmu enakovredne vam moškim.
L.p. Tamy!  _________________ I feel the need, the need for speed!
http://avtotuningstyling.mojforum.si/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
opel_frik Mojster foruma

Pridružen/-a: 02.02. 2006, 21:07 Prispevkov: 1268 Kraj: Noršinci pri M.S.
|
Objavljeno: 29 Apr 2006 21:10 Naslov sporočila: |
|
|
lepo napisano! hvala @Tamy!  _________________ OPELni |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Tamy Začetnik

Pridružen/-a: 13.04. 2006, 19:40 Prispevkov: 78 Kraj: ms - mb
|
Objavljeno: 29 Apr 2006 21:14 Naslov sporočila: |
|
|
Malenkost,... Manjka samo kakšna slika zdraven, toda nekaj spletni album nagaja, pa je ne morm noter prenest z rač.  _________________ I feel the need, the need for speed!
http://avtotuningstyling.mojforum.si/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Rdeca strela Poznavalec
Pridružen/-a: 11.02. 2006, 20:01 Prispevkov: 259
|
Objavljeno: 30 Apr 2006 09:03 Naslov sporočila: |
|
|
a ni to blo zadnjič v eni reviji  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
wtf666 Stalna stranka
Pridružen/-a: 01.02. 2006, 17:28 Prispevkov: 939 Kraj: tešanovci
|
Objavljeno: 30 Apr 2006 10:59 Naslov sporočila: |
|
|
Hja tak z pameti dvomin ka je vse pisala.. ka to dvomin ka bi što lejko
Glavno ka se je potrudila!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Tamy Začetnik

Pridružen/-a: 13.04. 2006, 19:40 Prispevkov: 78 Kraj: ms - mb
|
Objavljeno: 30 Apr 2006 12:54 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, bilo je v izdaji Mobi notri,... tak ka san ga gor dala, če bi koga pač zanijmalo,....
Teksta se ne lastin, ker je bistvo nej moje... pa se opravičujen, ka san vira nej zapisala....
Če pa nej zanimivo, pa lehko celo temo zavolo menej dol vržete... (nen jezna! )  _________________ I feel the need, the need for speed!
http://avtotuningstyling.mojforum.si/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fan Admin foruma

Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16 Prispevkov: 1158 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: 30 Apr 2006 13:00 Naslov sporočila: |
|
|
Lepou, lepou ka si se potrujdila!!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|