AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov AVTO FORUM SLO + STR 2018
Za vse navdušence avtomobilizma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Alternativna prihodnost

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Slike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Fan
Admin foruma


Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16
Prispevkov: 1158
Kraj: Murska Sobota

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2006 11:13    Naslov sporočila: Alternativna prihodnost Odgovori s citatom


Mazda ibuki

Letošnji 37. tokijski avtomobilski salon se po svojem značaju ni izneveril izročilu: tudi tokrat smo lahko na sejmišču Makuhari videli poplavo prototipov, trendov, oblikovalskih in razvojnih napenjanj mišic, pa tudi novega japonskega optimizma, ki smo ga pred dvema letoma lahko le slutili. Jasno, tokijski avtomobilski salon je predvsem igrišče japonskih avtomobilskih znamk, ki je še bolj kot na drugih velikih avtomobilskih salonih odeto v domače (japonske) barve. Večjo raznolikost novosti otežuje tudi časovna bližina frankfurtskega avtomobilskega salona, ki se je končal šele pred dobrim mesecem dni - evropske avtomobilske znamke so namreč svojo kvoto novosti praviloma postrelile že tam.

Razstavljenim novostim je bilo težko določiti skupno izhodišče ali stičišče, saj smo lahko občudovali prototipe vseh velikosti, oblik, razredov, namembnosti in uporabnosti, lahko pa bi bili to alternativni, predvsem hibridni (kombinacija bencinskega ali dizelskega motorja z električnim pogonom) pogonski sistemi. Te so japonski izdelovalci predstavili kot vezni člen med današnjimi motorji z notranjim zgorevanjem in jutrišnjimi gorivnimi celicami - čeprav bo večina predstavljenih hibridnih prototipov (verjetno) ostala v razvojnih dvoranah.

Suzuki mobile terrace

Malce drugače so se ekološke prihodnosti lotili pri Mazdi; v Tokiu so predstavili prototip RX-8 hydrogen RE, katerega dvoploščni wanklov motor deluje na vodik ali na bencin, ustrezno vrsto goriva pa izbira voznik s pomočjo stikala. Mazdin prototip je nadaljevanje vodikove zgodbe, ki so jo začeli pred dvanajstimi leti s prototipom HR-X2, a so jo morali zaradi Fordove zaveze gorivnim celicam začasno prekiniti. Zdaj sta si oba partnerja interese razdelila: Ford razvija gorivne celice, Mazda pa tehnologijo vodika kot pogonskega goriva v motorjih z notranjim zgorevanjem.

Mazda RX-8 hydrogen RE

Med hibridnimi novostmi je treba omeniti Toyoto, ki je v Tokiu poleg že v Frankfurtu videnega hibridnega športnika CS&S predstavila tudi hibridnega terenca SU-HV1 (kombinacija 3,3-litrskega bencinskega V6 in električnega pogona na vsa štiri kolesa), ki naj bi že kmalu zapeljal tudi v prodajne salone - prav tako kot hibridni MPV alphard. Hibridno prihodnost si je napovedal tudi Subaru s športnikom B9 scramblerjem (140 KM bencinski motor in 136 KM električni motor), pri Hondi pa so svoj hibridni pogonski sistem IMA (Integrated Motor Assist) vgradili v dva prototipa, enoprostorni ASM in aerodinamični IMAS.

Toyota fine-N

S hibridno tehnologijo je bila opremljena tudi ena od preostalih treh ne-japonskih novosti - Mercedesov prototip F500. Poleg hibridnega pogona (dizelski motor in elektromotor) F 500 odlikuje več kot ducat novih tehnologij, ki segajo od infrardečih žarometov in programsko prilagodljivih merilnikov do ultrazvočnega opozorilnega sistema za voznika in elektronskih drive-by-wire stikal namesto sklopa pedalov.

Mercedes F 500

Čeprav je hibridni pogon precej lažje uresničljiv prispevek k gospodarni in ekološki avtomobilski prihodnosti kot gorivne celice, pa je bilo v Tokiu vsem jasno, da se z gorivnimi celicami ukvarjajo vsi. Ker gre pri tem za drago in zapleteno tehnologijo, ne čudi tesno sodelovanje japonskih izdelovalcev s svojimi partnerji (če jih ti imajo) - GM je tako Suzukiju posodil svoj sistem hy-wire za spektakularni zastekljeni prototip 6-sedežnega mini-kombija z imenom mobile terrace (mobilna terasa). Spektakularen je tudi le 1,25 metra visok Hondin prototip kiwami s tehnologijo gorivnih celic - poleg odlične aerodinamike (aerodinamični količnik le 0,20) ga odlikuje predvsem nova generacija Hondinih gorivnih celic, ki s temperaturnim razponom delovanja od -20 do +95 stopinj Celzija odpravlja eno največjih pomankljivosti gorivnih celic, temperaturno občutljivost.

Honda kiwami

Čeprav so bili alternativni pogonski sistemi v ospredju, pa je imela večina razstavljalcev na zalogi tudi "običajne", bencinsko alii dizelsko gnane prototipe, če sploh lahko takšne avtomobile označimo za običajne. Tako so pri Mazdi s prototipom ibuki natančno in všečno nakazali obliko in zasnovo (ki v grobem temelji na RX-8, a brez wanklovega motorja) naslednika MX-5. Avto odlikuje oblikovna navezanost na originalni MX-5, a tudi kompaktne zunanje mere (dolžina le 3,64 metra) in več športnosti (18-palčna kolesa, nizko težišče). Ibuki naj bi (rahlo spremenjen) na ceste zapeljal že leta 2005, napovedujejo pa mu uspešno nadaljevanje kariere kultnega roadsterja.

Tudi pri Hondi so pokazali nadaljevanje uspešne zgodbe - s prototipom HSC so pokazali naslednika superšportnika NSX, ki ima znova sredinsko nameščen V6 (z več kot 300 KM). Pri Toyoti so z veliko limuzino crown zapluli v prestižnejše vode, a še vedno ne tako prestižne, da bi ogrozili avtomobile znamke lexus, ki bodo drugo leto prvič zapeljali tudi na japonski trg (do sedaj lexus na japonskem ni bil prisoten) - domači javnosti se je zato Lexus predstavil s prototipoma LF-S (limuzina) in LF-X (luksuzni cestni terenec). Nissan je s prototipom C-note poudaril vezi z Renaultom, saj je avto videti kot megane z zmehčanimi potezami in s prostornostjo ter prilagodljivostjo sedanje almere tino. Kot skupen napor so pri Nissanu pokazali tudi novo generacijo 1,4- do 1,6-litrskih bencinskih štirivaljnikov, bolj samosvoji pa so prototipi fuga (naslednik maxime), redigy (terenec) in šestsedežni serenity.

Honda HSC

Čeprav so bile poleg japonskih znamk na salonu prisotne tudi evropske, ameriške in dve korejski, nihče od teh ni pokazal nič takšnega, kar ne bi videli že na frankfurtskem avtomobilskem salonu - razen Hyundai (in že omenjenih Mercedesa in Jeepa), ki se je predstavil s prototipom neos-II, kombinacijo cestnega terenca in športnika.

Nissan C-note
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
opel_frik
Mojster foruma


Pridružen/-a: 02.02. 2006, 21:07
Prispevkov: 1268
Kraj: Noršinci pri M.S.

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2006 11:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

mo vidli če de se kda to vozilo po naših cestah!
_________________
OPELni
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
audifaan
Stalna stranka


Pridružen/-a: 01.02. 2006, 20:22
Prispevkov: 642
Kraj: Noršinci pri M.S.

PrispevekObjavljeno: 19 Feb 2006 16:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tao de še puno sprememb!!! (drugačno ime) pa če de se sploj serijsko delalo , ka ostanejo unikate!!!
_________________
Audi A4 1.8TQ
2x Yamaha Aerox
AUDI-Vorsprung durch Technik
Kein turbo kein spass!!!
Lp R31z@n3c
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Slike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.