|
AVTO FORUM SLO + STR 2018 Za vse navdušence avtomobilizma
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Fan Admin foruma
Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16 Prispevkov: 1158 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: 18 Feb 2006 00:22 Naslov sporočila: Proč s soljo in umazanijo |
|
|
Letošnja zima nas je kar nekajkrat presenetila z obilico snega do nižin in razen nekaterih primorskih cest so bile vse ostale slovenske ceste nekajkrat prekrite s snegom. Koliko neposrednih nevšečnosti je sneg prinesel voznikom, smo lahko prebirali v časopisnih črnih kronikah, ostale posledice pa bomo občutili šele pozneje. Naša zimska služba je med letošnjo zimo za posipanje zasneženih in poledenelih cest namreč porabila več kot 30.000 ton soli, prav sol pa je eden od največjih sovražnikov avtomobilske karoserije in učinkovit spodbujevalnik rjavenja; če ste lastnik starejšega avtomobila in je vaš avto že načet od rje, se ta najbolj razširi prav pozimi, ko je avto dlje izpostavljen vlagi in soli, na njegovem laku pa je več drobnih poškodb zaradi peska oziroma kamenčkov. Kako torej avto očistiti zimske umazanije in ga pripraviti na poletno sezono?
Prvo opravilo pri spomladanskem čiščenju avtomobila naj bo zato temeljito pranje karoserije. Če boste to opravili v avtopralnici z avtomatsko pralno stezo, je treba prej temeljito oprati karoserijo z visokotlačno ročno napravo in ročno krtačo; tako namreč s karoserije odstranite večje skupke umazanije, ki pod krtačami na avtomatski pralni stezi delujejo kot brusni papir in lahko dodatno poškodujejo lak karoserije. Priporočamo tudi pranje spodnjega dela oziroma podvozja, saj je to najbolj izpostavljeno vplivom s ceste, marsikateri kovinski del pa ni zaščiten proti rjavenju. Večina sodobnih avtopralnic ima v svoji ponudbi tudi takšno pranje.
Natančno preglejte lak avtomobila in poiščite drobne poškodbe, luknjice, odrgnine in praske. Če te niso prevelike, jih popravite s korekturnim lakom, nato pa karoserijo spolirajte z voskom oziroma polirnim sredstvom; lak bo lepši, hkrati pa boste zaščitili karoserijo pred nadaljnjim rjavenjem.
Dobra vidljivost navzven je eden od glavnih elementov aktivne varnosti, zato natančno očistite vsa stekla (vetrobransko še posebej) – tako notranje kot zunanje. Uporabite eno od številnih čistilnih sredstev za stekla. Preverite tudi stanje metlic brisalnikov in bodite posebno pozorni na poškodbe ali dotrajanost oziroma preperelost gumenih delov; po možnosti jih zamenjajte z novimi.
Pozornost namenite tudi notranjosti; poleg običajnega brisanja prahu, čiščenja sedežev in plastičnih delov poglejte tudi pod talne preproge. Če opazite vlago oziroma vodo, tla osušite s papirjem, saj na takšnih mestih karoserija začne najprej rjaveti.
Posledice zimskih voznih razmer so pogost opazne tudi v motornem prostoru; na izpostavljenih delih se nabirajo kristali soli, umazanija in blato s ceste, pa tudi oljni madeži. Zato kaj hitro lahko pride do rjavenja na izpostavljenih in nezaščitenih kovinskih delih, kot sta blok in glava motorja. Z visokotlačno napravo sperite umazanijo z motornih delov, pri tem pa pazite, da voda ne bi prišla v električne in elektronske elemente. Preverite tudi stanje akumulatorja, če je treba dolijte destilirano vodo ali akumulator zamenjajte z novim. Preskusite tudi delovanje vseh svetlobnih naprav na avtomobilu in dopolnite komplet rezervnih žarnic, če vam je pozimi katera od žarnic odpovedala in ste jo morali zamenjati.
Ne pozabite tudi na prtljažnik; pospravite nepotrebno zimsko opremo, kot so snežne verige, vrečke soli in peska, rokavice, odeje in drugo opremo, ki ste jo pripravili za zimo. Preverite stanje rezervnega kolesa (tudi tlak v rezervni pnevmatiki), preskusite delovanje dvigalke, preštejte orodje in preverite, če so v škatli za prvo pomoč vsi zahtevani predmeti. Pod preprogo v prtljažniku popivnajte vso vlago in temeljito očistite tudi prtljažno dno in vse predale. Še to: če imate na strehi še vedno strešni kovček ali prtljažnik, ju snemite – poraba goriva bo precej manjša.
Čas je za letne pnevmatike
Zakon o varnosti v cestnem prometu pravi, da se “avtomobilska” zima neha 15. marca, a letos je zima pokazala svoje zobe tudi še po tem datumu – dokaz, da je težko “pavšalno” napovedovati vreme in svetovati voznikom. V trenutku, ko berete ta prispevek, pa je zime po vsej verjetnosti res konec, zato ne odlašajte več z zamenjavo pnevmatik. Če letnih pnevmatik nimate na kolesnih obročih, se zapeljite do vulkanizerja, da vam na kolesne obroče natakne letne pnevmatike. Pred tem pnevmatike dobro preglejte in izmerite globino profila; ta naj ne bo manjša od 2 milimetrov, čeprav zakon predpisuje globino profila najmanj 1,6 milimetra (sicer boste morda morali pnevmatike zamenjati sredi poletja). Poiščite tudi morebitne poškodbe na pnevmatikah; luknjice, odrgnine, sledi neenakomerne obrabe in podobno. Bodite pozorni tudi na starost pnevmatik; praviloma naj ne bi bile starejše od petih let, saj se tudi pnevmatike zaradi kemičnih in fizikalnih procesov postarajo. Vulkanizer naj vam pnevmatike namesti tako, kot ste jih imeli nameščene prej; če ste upoštevali naše nasvete, ste imeli na pnevmatikah s kredo označen položaj montaže (to vam običajno označijo kar vulkanizerji ob menjavi). Takoj po menjavi pnevmatik še enkrat preverite in uravnajte tlak v vseh pnevmatikah (ne pozabite na rezervno kolo), zapeljite se tudi na preskusno vožnjo in bodite pozorni na tresenje volanskega obroča – razlog so lahko neuravnotežene pnevmatike ali pa napačna optična nastavitev podvozja oziroma volanskega mehanizma. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|